ישראלבודי
מתחייבים למחירים הזולים ביותר

חזור   ישראלבודי > ישראלבודי > פיתוח גוף-כללי

פיתוח גוף-כללי בפורום זה יהיו שיחות בנושא פיתוח גוף שאינם נכללים בפורומים האחרים

תגובה
 
הגדרות אשכול אפשרויות הצגת נושא
ישן 08-03-08, 15:28   #21
OMRI-TURBO
מנהל ראשי
 
תאריך הצטרפות: Oct 2005
הודעות: 10,766
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי blinki
לא יודע איך זה אצלך בכיתה אבל אצלנו זה פשוט להכתיב להכתיב להכתיב לשנן לשנן לשנן לעשות את המבחן וזהו,אין אצלנו שום דיון(ואנחנו כיתת מצטיניים) פשוט כותבים אולי זה בגלל השביתה אז נוצר מצב שאין ממש דיונים מפאת הזמן, אבל אצלנו בכל אופן אין הבנה של ההיסטוריה פשוט משננים וזהו זאת לפחות השיטה אצלנו ואצל כל מי שפגשתי,והאמת כדי לקבל ציון טוב לא צריך להבין טוב פשוט צריך לשנן כי אם תבין זה לא אומר שתזכור את הצעדים של היטלר למימוש ההשתלטתו על צ'כסולבקיה אתה פשוט צרך לזכור את זה,לעומת אזרחות שיש יותר הבנה ויותר ניתוח של מצבים ולא צריך לשבת שבוע שלם כדי ללמוד(למדתי 4 שעות סה"כ וקיבלתי 95)
כי לימוד היסטוריה בבית ספר נעשה בצורה שטחית ביותר,המטרה היא לא להבין ולנהל דיונים כי אין לאנשים מספיק רקע בשביל לעשות את זה, המטרה היא ללמוד מספר אירועים שמשרד החינוך רוצה שתדע ולהכתיב לך גישה מסויימת שאומרת: ככה זה היה בעצם,תדע את זה על בליינד,אל תשאל יותר מדי שאלות פשוט תדע מה שאנחנו רוצים להכתיב לך שתדע,אין מקום לדיונים כל כך לדעתי.
שלומדים את זה במסגרת רצינית עיקר החומר נעשה לא על ידי שינון אלא על ידי הבנה. אני אתן לך דוגמא רגע מקורס שעשיתי סמסטר קודם על הרפובליקה הרומית. מדובר בקורס אחד,וההיקף של החומר מבחינת עמודים זה ספר אחד עם 700 עמודים,ועוד 10 ספרים קטנים יותר של 170 עמודים כל אחד.נגיד צריך ללמוד רק 70% מהחומר הזה,זה יוצא כמות אדירה ששום אדם לא יכול לזכור(3 חודשים סמסטר), מה עוד שאתה לא לוקח הרי רק את הקורס הזה, וההיקף של החומר בכל קורס שעשיתי בינתיים הוא בסביבות ה-800 עמודים.אם העיקר היה שינון,זה היה בלתי אפשרי לעשות את זה, ואני אגיד לך מה, דווקא בהרבה קורסים יש חומר פתוח,ומניסיון אישי זה הכי קשה, תמיד שיש לי קורס עם חומר פתוח אני פוחד ממנו פי 1000 מאשר מבחן עם חומר סגור. כי ברגע שהם יודעים שהחומר נמצא מולך,הם לא ישאלו בחיים שאלות שהתשובות רשומות להם בספרים,זה מתבסס על הבנה.
עכשיו תשמע אני לומד גם מדעי המדינה,שזה מתקשר לאזרחות הרי,למרות שאזרחות זה מקצוע שבא להסביר לך רק את המערכת הפוליטית בארץ. בכל אופן בשביל להבין יחסים בין לאומיים,אופי של משטרים ומערכת שילטונית בכל מיני מקומות בעולם,צריך את ההיסטוריה.
בשביל להבין למה עלה הנאציזם לדוגמא,מה מיוחד בעם הגרמני,למה ומאיפה באו כל הסמלים שהגיעו לרייך השלישי,עניין הגזע והנורדיות שהרייך הדגיש,מה גרם לפתיחת מלחמת העולם השניה? אף ספר לא יספק לך את התשובות האלו,וגם אף מורה לא(הם לא באמת יסבירו לך את זה רק יתנו לך מספר סיסמאות שלא באמת תדע מאיפה הן באות),אתה צריך לדעת היסטוריה לעומק של כל כך הרבה תקופות,החל מנדידת העמים הגרמאניים מסקנדינביה לפני מעל 2500 שנה,המאבק עם הרפובליקה והאימפריה הרומית, אחרי זה העליה של העמים הגרמאניים וירושתם לאימפריה הרומית(מה שנקרא הרייך הראשון-"האימפריה הרומית הקדושה") ההגמוניה של הגרמנים בימי הביניים המוקדמים והמאוחרים,אחרי זה עליית הלאומנות בגרמניה והתרבות במאה ה-18 וה-19,הפילוסופיה של פרדריך,כל המלחמות בין גרמניה לצרפת, היריבות והשליטה על העמים הסלאביים במזרח אירופה שהובילה את תחושת העליונות הנורדית על הסלאבים(עניין של אלפי שנים) ההתנקמות בפולין ורוסיה, ואני יכול עוד להמשיך ולהמשיך.
אם אתה לא מבין את כל זה לעומק, התשובות שמספקים לך בשיעור היסטוריה ולמבחנים של הבית ספר הן חסרות משמעות, מספקים לך תשובות לעוסות מראש,בלי לספק לך את הרקע(זה בלתי אפשרי בכלל גם אם רוצים).
אומרים לך זה האירוע, זה קרה בשנה הזאת והזאת, זה קרה עקב:א,ב,ג ואז במבחן שואלים אותך בדיוק אותו דבר ואתה צריך לזכור את התשובות. אני אישית לא אוהב את הסגנון למידה הזה, והאמת היא שבבית ספר לא אהבתי היסטוריה, אני אוהב להפעיל את הראש,להגיע לדברים ולתיאוריות בעצמי,ואני אפילו אגיד לך שלתואר ראשון אתה עדיין לא מגיע לרמה כזאת של ידע זה גם לא מספיק. אז אין מה לעשות יש צדק בדבריך בקשר לצורת לימוד היסטוריה בבית ספר, וזה לא בגלל שהיסטוריה זה מקצוע כזה אלא בגלל שאין אפשרות אחרת לרכז חומר בהיקף כל כך רחב לתקופה מצומצמת כזאת ולעשות את זה בדרך אחרת.
__________________
סינטרקס
סיינטרקס
OMRI-TURBO מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-03-08, 16:20   #22
shahar-king
חבר פעיל
 
הסמל האישי שלshahar-king
 
תאריך הצטרפות: Jan 2008
הודעות: 2,445
עוסק ב:: סטודנט
חדר כושר: HOLMES PLACE GYM
שלח הודעה דרך ICQ אל shahar-king שלח הודעה דרך MSN אל shahar-king
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי omri-turbo
כי לימוד היסטוריה בבית ספר נעשה בצורה שטחית ביותר,המטרה היא לא להבין ולנהל דיונים כי אין לאנשים מספיק רקע בשביל לעשות את זה, המטרה היא ללמוד מספר אירועים שמשרד החינוך רוצה שתדע ולהכתיב לך גישה מסויימת שאומרת: ככה זה היה בעצם,תדע את זה על בליינד,אל תשאל יותר מדי שאלות פשוט תדע מה שאנחנו רוצים להכתיב לך שתדע,אין מקום לדיונים כל כך לדעתי.
שלומדים את זה במסגרת רצינית עיקר החומר נעשה לא על ידי שינון אלא על ידי הבנה. אני אתן לך דוגמא רגע מקורס שעשיתי סמסטר קודם על הרפובליקה הרומית. מדובר בקורס אחד,וההיקף של החומר מבחינת עמודים זה ספר אחד עם 700 עמודים,ועוד 10 ספרים קטנים יותר של 170 עמודים כל אחד.נגיד צריך ללמוד רק 70% מהחומר הזה,זה יוצא כמות אדירה ששום אדם לא יכול לזכור(3 חודשים סמסטר), מה עוד שאתה לא לוקח הרי רק את הקורס הזה, וההיקף של החומר בכל קורס שעשיתי בינתיים הוא בסביבות ה-800 עמודים.אם העיקר היה שינון,זה היה בלתי אפשרי לעשות את זה, ואני אגיד לך מה, דווקא בהרבה קורסים יש חומר פתוח,ומניסיון אישי זה הכי קשה, תמיד שיש לי קורס עם חומר פתוח אני פוחד ממנו פי 1000 מאשר מבחן עם חומר סגור. כי ברגע שהם יודעים שהחומר נמצא מולך,הם לא ישאלו בחיים שאלות שהתשובות רשומות להם בספרים,זה מתבסס על הבנה.
עכשיו תשמע אני לומד גם מדעי המדינה,שזה מתקשר לאזרחות הרי,למרות שאזרחות זה מקצוע שבא להסביר לך רק את המערכת הפוליטית בארץ. בכל אופן בשביל להבין יחסים בין לאומיים,אופי של משטרים ומערכת שילטונית בכל מיני מקומות בעולם,צריך את ההיסטוריה.
בשביל להבין למה עלה הנאציזם לדוגמא,מה מיוחד בעם הגרמני,למה ומאיפה באו כל הסמלים שהגיעו לרייך השלישי,עניין הגזע והנורדיות שהרייך הדגיש,מה גרם לפתיחת מלחמת העולם השניה? אף ספר לא יספק לך את התשובות האלו,וגם אף מורה לא(הם לא באמת יסבירו לך את זה רק יתנו לך מספר סיסמאות שלא באמת תדע מאיפה הן באות),אתה צריך לדעת היסטוריה לעומק של כל כך הרבה תקופות,החל מנדידת העמים הגרמאניים מסקנדינביה לפני מעל 2500 שנה,המאבק עם הרפובליקה והאימפריה הרומית, אחרי זה העליה של העמים הגרמאניים וירושתם לאימפריה הרומית(מה שנקרא הרייך הראשון-"האימפריה הרומית הקדושה") ההגמוניה של הגרמנים בימי הביניים המוקדמים והמאוחרים,אחרי זה עליית הלאומנות בגרמניה והתרבות במאה ה-18 וה-19,הפילוסופיה של פרדריך,כל המלחמות בין גרמניה לצרפת, היריבות והשליטה על העמים הסלאביים במזרח אירופה שהובילה את תחושת העליונות הנורדית על הסלאבים(עניין של אלפי שנים) ההתנקמות בפולין ורוסיה, ואני יכול עוד להמשיך ולהמשיך.
אם אתה לא מבין את כל זה לעומק, התשובות שמספקים לך בשיעור היסטוריה ולמבחנים של הבית ספר הן חסרות משמעות, מספקים לך תשובות לעוסות מראש,בלי לספק לך את הרקע(זה בלתי אפשרי בכלל גם אם רוצים).
אומרים לך זה האירוע, זה קרה בשנה הזאת והזאת, זה קרה עקב:א,ב,ג ואז במבחן שואלים אותך בדיוק אותו דבר ואתה צריך לזכור את התשובות. אני אישית לא אוהב את הסגנון למידה הזה, והאמת היא שבבית ספר לא אהבתי היסטוריה, אני אוהב להפעיל את הראש,להגיע לדברים ולתיאוריות בעצמי,ואני אפילו אגיד לך שלתואר ראשון אתה עדיין לא מגיע לרמה כזאת של ידע זה גם לא מספיק. אז אין מה לעשות יש צדק בדבריך בקשר לצורת לימוד היסטוריה בבית ספר, וזה לא בגלל שהיסטוריה זה מקצוע כזה אלא בגלל שאין אפשרות אחרת לרכז חומר בהיקף כל כך רחב לתקופה מצומצמת כזאת ולעשות את זה בדרך אחרת.

אני לא יודע אם למישהו יהיה כוח לקרוא את התגובה אחי
shahar-king מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-03-08, 18:31   #23
rrkk
חבר VIP - חבר יהלום
 
תאריך הצטרפות: Feb 2006
הודעות: 723
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי shahar-king
אני לא יודע אם למישהו יהיה כוח לקרוא את התגובה אחי
לי היה ומעניין למה
עומרי!
אני מסכים איתך בחלק מהדברים
אבל אתה צריך לצאת מנקודת הנחה ששום דבר שלומדים בבית ספר תיכון לא אמור להשתוות ברמתו למה שלומדים באוניברסיטה. כמו שאי אפשר להשוות את ידיעותיך עכשיו ומידת הבנתך את החומר לא לזו של תלמיד יב מצד אחד ובטח לא למי שכבר עשה תואר שני ושלישי באותו תחום.
לגבי מה שכתבת בהתחלה:
היסטוריה זה מקצוע פוליטי במשרד החינוך
יש המון ריבים איזה נושא יכנס ואיזה נושא לא, ויש לזה השפעה מאד גדולה
בכל מקרה יש אפשרות גם ברמה של בית ספר תיכון לעשות דיונים . כמובן שברמה מסוימת, ואפשר לעורר ענין (הכל תלוי במורה)
אתה מוזמן לשיעורים אצלי ולחוות דיעה ואם תרצה תקבל הזדמנות ללמד
rrkk מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-03-08, 19:33   #24
מתן18
חבר פעיל
 
תאריך הצטרפות: Jul 2006
הודעות: 4,721
ברירת מחדל

איך איבדתי ת'מוטיבציה ללמוד..אני רק נכנס לפוסט הזה אני מתבאס
מתן18 מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-03-08, 19:36   #25
rrkk
חבר VIP - חבר יהלום
 
תאריך הצטרפות: Feb 2006
הודעות: 723
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי מתן16
איך איבדתי ת'מוטיבציה ללמוד..אני רק נכנס לפוסט הזה אני מתבאס
אל תתבאס. אם אתה רוצה איזו הזרקת GH שתזריק לך מוטיבציה תגיד
תאמין לי אפשר להתמכר להיסטוריה כמו שמתמכרים לפיתוח גוף
rrkk מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-03-08, 19:52   #26
eyalamzleg
חבר פעיל
 
תאריך הצטרפות: Apr 2007
הודעות: 4,625
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי rrkk
לי היה ומעניין למה
עומרי!
אני מסכים איתך בחלק מהדברים
אבל אתה צריך לצאת מנקודת הנחה ששום דבר שלומדים בבית ספר תיכון לא אמור להשתוות ברמתו למה שלומדים באוניברסיטה. כמו שאי אפשר להשוות את ידיעותיך עכשיו ומידת הבנתך את החומר לא לזו של תלמיד יב מצד אחד ובטח לא למי שכבר עשה תואר שני ושלישי באותו תחום.
לגבי מה שכתבת בהתחלה:
היסטוריה זה מקצוע פוליטי במשרד החינוך
יש המון ריבים איזה נושא יכנס ואיזה נושא לא, ויש לזה השפעה מאד גדולה
בכל מקרה יש אפשרות גם ברמה של בית ספר תיכון לעשות דיונים . כמובן שברמה מסוימת, ואפשר לעורר ענין (הכל תלוי במורה)
אתה מוזמן לשיעורים אצלי ולחוות דיעה ואם תרצה תקבל הזדמנות ללמד
כן זה מאוד מעצבן וגורם להרבה ויכווחים מיותרים! בשלל הדעות שנמצאות בכיתה
הספר לימוד באזרחות למשל מלמד בהיבט של גישה סוציאלית וזה ממש מורגש
eyalamzleg מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-03-08, 20:27   #27
rrkk
חבר VIP - חבר יהלום
 
תאריך הצטרפות: Feb 2006
הודעות: 723
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי eyalamzleg
כן זה מאוד מעצבן וגורם להרבה ויכווחים מיותרים! בשלל הדעות שנמצאות בכיתה
הספר לימוד באזרחות למשל מלמד בהיבט של גישה סוציאלית וזה ממש מורגש
אין לי בעיה שנושא גורם לויכוחים ולדעות שונות. זה כל הענין וזה מה שיפה.

שהתכוונתי מקצוע פוליטי התכוונתי שבמשרד החינוך רבים אלו נושאים יכנסו ואלו לא
למשל לא ילמדו על רצח העם שנעשה בטורקיה כדי לא לריב עם הטורקים
או אם יש שר דתי או מפלגות דתיות שלוחצות ילמדו על בית שני
וכו וכו
rrkk מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-03-08, 20:30   #28
eyalamzleg
חבר פעיל
 
תאריך הצטרפות: Apr 2007
הודעות: 4,625
ברירת מחדל

הא אוקיי הבנתי
eyalamzleg מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-03-08, 20:35   #29
rrkk
חבר VIP - חבר יהלום
 
תאריך הצטרפות: Feb 2006
הודעות: 723
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי eyalamzleg
הא אוקיי הבנתי
אני מקווה שלך לימודי האזרחות וההיסטוריה עזרו בגיבוש דיעות מסוימות. אתה נשמע אחד שמתענין במקצועות אלו
rrkk מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-03-08, 20:36   #30
eyalamzleg
חבר פעיל
 
תאריך הצטרפות: Apr 2007
הודעות: 4,625
ברירת מחדל

כן זה מעניין זה עזר לגבש גישות ואני משתף לפעמים בדיוני אקטוליה בפורמים מסוימים
eyalamzleg מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-03-08, 20:43   #31
rrkk
חבר VIP - חבר יהלום
 
תאריך הצטרפות: Feb 2006
הודעות: 723
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי eyalamzleg
כן זה מעניין זה עזר לגבש גישות ואני משתף לפעמים בדיוני אקטוליה בפורמים מסויים
אשמח לשמוע בהזדמנות גם את הדעות וגם כיצד הלימודים עזרו לך
rrkk מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 08-03-08, 20:52   #32
eyalamzleg
חבר פעיל
 
תאריך הצטרפות: Apr 2007
הודעות: 4,625
ברירת מחדל

זה תמיד משך לי תעין שיעורי אזרחות נתנו לי תאומץ להשתף
eyalamzleg מנותק   הגב עם ציטוט
ישן 09-03-08, 01:12   #33
rrkk
חבר VIP - חבר יהלום
 
תאריך הצטרפות: Feb 2006
הודעות: 723
ברירת מחדל

ציטוט:
פורסם במקור על ידי eyalamzleg
זה תמיד משך לי תעין שיעורי אזרחות נתנו לי תאומץ להשתף
גם אתה מאלו שפיתוח גוף עזר להם להעלות את הביטחון העצמי?
אני מקווה שעכשיו אתה משתתף יותר בעקבות התוצאות בפיתוח גוף
rrkk מנותק   הגב עם ציטוט
תגובה


חוקי משלוח הודעות
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is פועל
סמיילים הינו פועל
קוד [IMG] הינו פועל
קוד HTML הינו כבוי
קפיצה לפורום


כל הזמנים הם GMT +3. השעה כרגע היא 02:41.


תוספי תזונה אבקת חלבון קריאטין משקאות איזוטניים פגישות ייעוץ קוביות בבטן עלייה במסה פיתוח גוף אימונים אישיים פציעות ספורט דרושים טו בשבט
מופעל על: vBulletin Version 3.7.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
כל הזכויות שמורות לישראלבודי בע"מ
מערכת הפורומים מאוחסנת, מאובטחת ומתוחזקת ע"י אפטיים בניית אתרים